Wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy ( Dz .U. z 2020 r. poz. 2296 z póżn zm. ).
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2019, poz. 1292 z późn. zm.).
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo przedsiębiorców oraz inne ustawy dotyczące działalności gospodarczej (Dz.U. z 2018, poz. 650 z późn. zm.).
Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2020, poz. 1252 z późn. zm.).
Ustawa z dnia 5 lipca 2018 r. o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej i innych ułatwieniach związanych z sukcesją przedsiębiorstw (Dz.U. z 2018, poz. 1629 z późn. zm.)
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 roku w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) ( Dz. U. Nr 251, poz.1885 z póżn).
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
1. CEIDG-1 wniosek o wpis do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej.
(zintegrowany formularz służący przedsiębiorcy do: zakładania własnej firmy, zgłaszania zmian w posiadanym wpisie, zawieszania i wznawiania działalności gospodarczej oraz jej likwidacji).
2. Dokument potwierdzający tożsamość (do wglądu).
II. OPŁATY:
Wniosek nie podlega żadnym opłatom.
III. MIEJSCE ZŁOŻENIA WNIOSKU:
Pokój nr 4, tel. (55) 625-77-74, godziny urzędowania: w poniedziałek, wtorek, czwartek w godz. od 7.30 do 15.30, środę od 7.30 do 16.30 oraz w piątek od godz. 7.30 do 14.30.
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Referat Administracji i Spraw Społecznych/insp. ds. aktywizacji społecznej Ochocka Wioleta.
V. TERMIN ROZPATRZENIA WNIOSKU:
Nie później niż następnego dnia roboczego od dnia otrzymania wniosku.
VI. TRYB ODWOŁAWCZY:
Od czynności związanych z przyjęciem wniosku polegającym na weryfikacji wniosku, przekształceniu go na formę elektroniczną i przesłaniu do CEIDG, nie przysługują środki odwoławcze
VII. INFORMACJE DODATKOWE:
Aby złożyć wniosek CEIDG-1 można wybrać jeden z trybów postępowania:
1. Pobranie i złożenie wniosku papierowego w gminie.
2. Zalogować się na stronie ceidg, wypełnić wniosek elektronicznie i podpisać elektronicznie (do tego celu można użyć profilu zaufanego e-PUAP – (elektroniczna platforma usług administracji publicznej - system informatyczny, dzięki któremu obywatele mogą załatwiać sprawy urzędowe poprzez internet) lub użyć certyfikatu kwalifikowanego jako potwierdzenia tożsamości użytkownika).
3. Bez logowania do ceidg, wypełnić wniosek elektronicznie i podpisanie go w dowolnej gminie (system nadaje numer, trzeba go zapamiętać i podać w gminie)
4. Przesłać wniosek listem poleconym do wybranej gminy. Podpis musi być potwierdzony przez notariusz.
Przed wypełnieniem wniosku CEIDG-1 należy zapoznać się z instrukcją wypełniania wniosku.
VIII. FORMULARZE, WNIOSKI DO POBRANIA
https://wws.ceidg.gov.pl/CEIDG.CMS.ENGINE/
METRYKA: obowiązek prowadzenia metryki wyłączony